My cold stops me from living

God Morgon! Skulle egentligen åka till Göteborg idag, precis nu faktiskt, men vaknade med en ännu mer förvärrad förkylning och kan därför inte. Det är julafton om två dagar och då vill man ju vara frisk och kry. En annan anledning till varför jag inte kan åka är för att jag hade lagt undan 1000kr på ett säkert ställe, trodde jag, men nu på morgonkvisten var de helt plötsligt borta. Mamma vet inte vart de är, inte pappa heller så det är bara brorsan kvar nu men han sover nog en 5 timmar till om jag känner han rätt. Mitt studiebidrag kanske har kommit in på kontot om jag har tur men det brukar väl inte komma förrän den 30:e varje månad så chansen är rätt liten. Anledningen till att jag behöver pengar precis NU är för att nyårsklänning inte har införskaffats ännu och nu börjar det ju närma sig. Något vettigt att ha på mig på Julafton har jag inte heller och det är ju faktiskt bara två dagar kvar nu, känns inte så. Tror att mamma ska åka och fixa gran idag så då får man väl kanske lite mer 'xmas feeling'.
    
Tänk om jag hade de pengarna :/                       Längtar tills julgranen ska pyntas,
                                                                           julmusiken är på, jusen är tända
                                                                           och doften av pepparkakor och  
                                                                           lussebullar fyller huset.
Det lät nästan som en juldikt det där du. Tänk så det kan bli!

Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0