23.12.09

Tjenixen fixen, kom precis tillbaka ifrån Överby Köpcentrum och har fått köpt något att ha på mig imorgon. Inte det snyggaste som finns men det får duga. Kan inte fatta att det är julafton imorgon, helt galet känns det! Gjorde julgodis och liknande igår och en jätte mumsig julmarmelad med apelsin, fikon och kanel. MUMS! Ska ge bort varsin burk till mina kära mor- och farföräldrar imorgon. De uppskattar ju oftast hemmagjorda saker mer än köpta, i alla fall från sina barnbarn.


Min hemmagjorda julmarmelad!

Håller på i köket för tillfället också, lagar dagens lunch: smörstekt lax med honungs- och citron-marinad och till det potatismos och lite grönsaker, yummie säger jag bara. Så vad händer mer idag? Jag måste städa mitt rum, noggrant har mamma sagt, vilket inkluderar min toalett blaah! Hatar att städa, det finns nog inget tråkigare här i livet, vad jag vet. Men det är väldigt skönt när det väl är städat så det får det väl vara värt, det är ju trots allt jul :) Pynta granen ska vi göra hela familjen tillsammans ikväll, tradition att göra kvällen före även om det enligt andra är allt för sent. Men det tycker inte jag =) Fast jag är ju som sagt van vid det! Det är ändå lite julkänsla här, julmusiken spelar och igår snöade det något ofattbart så vi har en 3 decimeter snö nu. MYSPYS! Nu måste jag laga vidare med maten. Mmmmh!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0